דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


להיות בכול זמן במקום הנכון - נהלי עבודה צריכים להיות חלק בלתי נפרד מניהול העסק 

מאת    [ 22/04/2014 ]

מילים במאמר: 388   [ נצפה 1753 פעמים ]

החלום הרטוב של כל מנהל, מנכ"ל או בעל חברה זו היכולת להיות בכול מקום ובכול זמן: להיות נוכח בזמן המשא ומתן המכונן עם הלקוח, במקביל לתת הנחיות למנהל המשמרת על פס הייצור, בו זמנית להשתתף בסגירת העסקה עם ספק חומרי הגלם, לתפוס בזמן את הדוח המוטעה שהועבר לחשב החברה ולשלטונות המס, לוודא כי המשלוח הגדול נשלח בזמן ובאיכות הראויה, וכל זאת בלי לפסוח על היכולת להשפיע על מדיניות החברה במהלך ישיבת ההנהלה שמתנהלת באותו הזמן.
בכול חברה שגדלה מעל לגודל מסוים, מתנהלים עשרות פעולות ותהליכים במקביל. אם כל הרצון הטוב אף מנהל לא יכול להיות נוכח בכול ההתרחשויות בחברה, למנוע טעויות בזמן אמת ולוודא שכל הפעולות בחברה מתבצעות באופן אופטימאלי.
עסק שניכנס לבניית נהלים עושה זאת עפ"י רוב משתי סיבות עיקריות: הצורך לעשות סדר וארגון בתהליכי העבודה, והתקווה ללכידה, שיפור ושימור הידע ותהליכי העבודה בעסק לאורך זמן. אין ספק ששתי הסיבות הללו חשובות, ואין ספק שארגון העובד עפ"י מדיניות, הגדרות ותהליכים כתובים, ושדואג לעדכן את התהליכים לאורך זמן, זהו ארגון מסודר וששומר על הידע שלו.
אבל לטעמי להיות במקום הנכון בזמן הנכון זוהי הסיבה המרכזית בעטייה ראוי שארגון יכנס לתהליך של בניית נהלים. תהליכים טובים שהפכו לנורמה בעסק מאפשרים למנהל לדעת מה קורה ואיך בכול נקודת זמן ובכול תחום.
תהליכי איכות טובים מאפשרים לבעל העסק להכיר, למדוד ולשלוט בפעולות שמתרחשות בעסק. נהלי העבודה מאפשרים למנכ"ל להבחין בין עיקר לטפל, ולהחליט היכן הוא מעוניין לדגום לבקר ואו למדוד.
נהלי עבודה נהוגים בחברות גדולות אבל מומלצים בחום דווקא לחברות קטנות ובינוניות שם שליטת בעל העסק יכולה להיות ההבדל בין עסק מדשדש למכרה זהב של ממש.
כניסה לתהליך של בניית נהלי עבודה מומלצת בארגונים בהם;


    • בעסק מועסקים עובדים נוספים מעבר לבעל העסק. נהלי עבודה יכולים להיות פתרון מצויין לתחלופה גבוהה של עובדים.
    • בארגון מספקים שירותים או מוצרים למגוון רחב של לקוחות. במיוחד כאשר לכול סוג לקוחות יש מאפיינים מיוחדים, ולקוחות שונים מצריכים יחס מסוים.
    • עסקים שמקיים מספר גדול של תהליכים במקביל, מבקשים לשלוט ולהבטיח את איכות התהליכים שלהם. בעיקר עסקים חקלאיים או מפעלי ייצור בהם הדרך להגיע למוצרים מורכבת ומצריכה תהליכים רבים ומגוונים

ארגונים כאלה מומלץ להם מאוד להיכנס לתהליך של בניית נהלי איכות. ניתוח נכון של צרכי החברה ובניית נהלים ותהליכי עבודה טובים ומוטמעים היטב יכולים להגשים את אותו חלום רטוב של בעל החברה. נהלי עבודה טובים מאפשרים לו בפועל להיות כל הזמן בכול מקום.

זיו פורת למד לתואר שני בפסיכולוגיה קוגניטיבית באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע. לאחר לימודיו יצא לקצונה ובמשך כ 15 שנה שימש כמפתח הדרכה, יועץ ומנהל הדרכה בכיר בחיל אוויר ובחיל המודיעין. בגיל 45 פרש מצה"ל והצטרף כמנכ"ל משותף לחברת איי או פי מולטי מדיה, חברה לבניית אתרים ולשיווק באינטרנט. בשנה האחרונה פתח זיו עסק עצמאי  לשיווק וקידום עסקים באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב